12

ספט

“התדר” – כך כבשו ההיפסטרים את בית רומנו בסערה

“התדר” – בר, תחנת רדיו אינטרנטית, אתר למסיבות ועוד – הוא לא רק מקום אופנתי שהיפסטרים תל־אביבים שמכבדים את עצמם מקפידים להיראות בו. כיצד נהפך הפרויקט, שקבע לאחרונה את מושבו במבנה המיושן של בית רומנו בדרום תל אביב, מהרפתקה קיצית לאחת התופעות התרבותיות המשפיעות בישראל?

 

“המגזין” הארץ 9.9.2016

בינתיים, יש במקום חנויות ותיקות שממשיכות לעבוד. בחנות “מיס רוזי לבני נשים” נמצאים אבי כהן ושתי עובדות ותיקות ששותות נס קפה ומבינות דבר או שניים על איך חזייה צריכה לשבת על הגוף. העסק הזה נשאר עם הראש מחוץ למים בזכות אתר האינטרנט שלו, missrosy.co.il, שמאפשר ללקוחות להזמין לנז’רי מבלי להטריח את עצמן למתחם. החנות הוקמה לפני 40 שנים בבית רומנו ומוכרת לסיטונאים ויחידים. “גם אני חשבתי שלא יקנו חזיות באינטרנט, אבל הופתעתי לטובה”, אומר כהן.

מה היה פה לפני 40 שנה?

כהן: “בית משוגעים. מה שהולך עם ‘תדר’ בערב היה בבוקר עם קניות. כמות עצומה של קליינטים מכל הארץ, באוטובוסים ומכוניות. פעם היה פה טקסטיל בלבד. היו שנים של קיפאון וירידה גדולה בקליינטים. כל החנויות פה בדמי מפתח, דיירים מוגנים שלא שווה להם לעזוב. אבל אם לא עובדים אז אין ברירה אלא לפנות. במקומם נכנסות גלריות ופאבים. אני דייר מוגן. ‘תדר’ שוכר. הוא לא יכול להוציא פה מישהו ולשלם לו דמי פינוי. הוא צריך לעבור דרך הבעל־בית”.

בר “התדר” השפיע עליך באיזשהי צורה?

כהן: “לא במיוחד. אנחנו נסגרים בחמש וחצי ושמחים לראות את הצעירים באים. אבל חבל שהם לא פועלים ביום. באתי לבלות פה בערב, היתה אווירה סבבה. קורות תקלות לפעמים אבל כמעט שלא. והפיצה נהדרת”.

איך הם יכלו לפתוח בשעות היום?

“אם היו מפנים את החניון ומוצאים פתרון אחר לחניה. אפשר להשאיר חלק קטן לפריקה וטעינה בלבד”.

לינק לכתבה המלאה:

http://www.haaretz.co.il/gallery/music/.premium-1.3060413

RELATED

Posts